BAKARA SURESİ 230. Ayeti Hasan Basri Çantay Meali
Medine döneminde inmiştir. Kur’an-ı Kerim’in en uzun sûresi olup 286 âyettir. Adını, 67-73. âyetlerde yer alan “bakara (sığır)” kelimesinden alır.
فَإِن طَلَّقَهَا فَلاَ تَحِلُّ لَهُ مِن بَعْدُ حَتَّىَ تَنكِحَ زَوْجًا غَيْرَهُ فَإِن طَلَّقَهَا فَلاَ جُنَاحَ عَلَيْهِمَا أَن يَتَرَاجَعَا إِن ظَنَّا أَن يُقِيمَا حُدُودَ اللّهِ وَتِلْكَ حُدُودُ اللّهِ يُبَيِّنُهَا لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ ﴿٢٣٠﴾
Ayet Transkripsiyonu ve Sade Meali
söz öbeklerinin üzerine farenizi sürükleyerek çevirilerini görebilirsiniz. Çevirileri tablo halinde görmek için buraya tıklayın
Kelime | Türkçe karşılığı |
---|---|
fe | o zaman, o taktirde, bundan sonra |
in tallaka-hâ | eğer onu boşarsa |
fe | artık |
lâ tahıllu | helâl olmaz |
lehu | ona |
min ba'du | sonradan |
hattâ | olmadıkça, oluncaya kadar |
tenkiha | nikâhlanır |
zevcen | eş, zevce |
gayra-hu | ondan başka |
fe | o zaman, o taktirde |
in tallaka-hâ | eğer onu boşarsa |
fe | o zaman, o taktirde |
lâ cunâha | günah yoktur |
aley-himâ | onların ikisi üzerine, ikisine |
en yeterâceâ | dönmeleri |
in zannâ | eğer zannettiler ise, inanırlarsa |
en yukîmâ | ikame etmek, ayakta tutmak, yerine getirmek |
hudûda allâhi | Allah'ın hudutları, sınırları |
ve tilke | ve işte o, bu (bunlar) |
hudûdu allâhi | Allah'ın hudutları, sınırları |
yubeyyinu-hâ | onu açıklıyor |
li kavmin | bir kavim (toplum) için |
ya'lemûne | biliyorlar, bilirler |
Bundan sonra eğer (koca), karısını (iki kere boşadıktan sonra üçüncü kere) boşarsa artık o kadın başka bir zevceye (erkeğe) nikâhlanmadıkça (ve sonra da o nikâhtan boşanmadıkça) kendisi için helâl olmaz. Eğer (ikinci eş de) onu boşarsa, Allah’ın (koyduğu) hudutları ikame edeceklerine (gereği üzere yerine getirip ayakta tutacaklarına) inanırlarsa o taktirde onların, (eski karı-kocanın tekrar) birbirine dönmelerinde, ikisinin de üzerine bir günah yoktur. İşte bunlar Allah’ın hudutlarıdır. Allah bunları, bilen bir kavim için açıklıyor.
BAKARA SURESİ 230. Ayeti Hasan Basri Çantay Meali
Yine erkek, zevcesini (üçüncü defa olarak) boşarsa ondan sonra kadın kendinden başka bir ere nikahlanıp varıncaya kadar ona (o birinci zevcine) halâl olmaz. Bununla beraber, eğer bu (yeni) koca da onu boşar da onlar (birinci zevc ile aynı zevce) Allahın sınırlarını ayakda tutacaklarını (tatbik edeceklerini) zannederlerse (ıddet bitdikten sonra) tekrar birbirine dönmelerinde (evlenmelerinde) her ikisi hakkında da vebal yokdur. Bunlar bilir, anlar bir kavm için Allahın açıkladığı sınırlardır.
Hasan Basri Çantay