YÛNUS SURESİ 19. Ayeti Ahmed Hulusi Meali
40, 94, 95 ve 96. âyetler Medine döneminde, diğerleri Mekke döneminde inmiştir. 109 âyettir.
وَمَا كَانَ النَّاسُ إِلاَّ أُمَّةً وَاحِدَةً فَاخْتَلَفُواْ وَلَوْلاَ كَلِمَةٌ سَبَقَتْ مِن رَّبِّكَ لَقُضِيَ بَيْنَهُمْ فِيمَا فِيهِ يَخْتَلِفُونَ ﴿١٩﴾
Ayet Transkripsiyonu ve Sade Meali
söz öbeklerinin üzerine farenizi sürükleyerek çevirilerini görebilirsiniz. Çevirileri tablo halinde görmek için buraya tıklayın
Kelime | Türkçe karşılığı |
---|---|
ve mâ kâne en nâsu | ve insanlar olmadı |
illâ | ...den başka |
ummeten | bir ümmet(ten) |
vâhideten | tek, bir |
fahtelefû (fe ihtelefû) | bundan sonra ihtilâfa, (anlaşmazlığa) düştüler |
ve lev | ve eğer |
lâ kelimetun | bir kelime, söz olmasaydı |
sebekat | geçti, geçmiş |
min rabbike | senin Rabbinden |
le kudiye | mutlaka vuku bulurdu, olurdu, hüküm verilirdi |
beyne-hum | onların aralarında |
fî-mâ | o şeyde |
fî-hi | onun hakkında |
yahtelifûne | ihtilâfa düşüyorlar |
Ve insanlar, tek bir ümmetten başka olmadı (tek bir ümmetti). Sonradan ihtilâfa (ayrılığa) düştüler. Rabbinden bir söz (kelime) geçmiş (verilmiş) olmasaydı, onların aralarında ihtilâfa düştükleri şey hakkında mutlaka hüküm verilirdi.
YÛNUS SURESİ 19. Ayeti Ahmed Hulusi Meali
İnsanlar tek bir ümmetten (İslâm fıtratı üzere yaratılma gerçeği) başka bir şey değildi, ayrılığa düştüler! (Anlatılmak istenen; varoluşun, zamansallıkla anlaşılan değil, her an geçerliliği olan olduğu. Şöyle ki: Her insanın, yaratılış olarak İslâm fıtratı üzere tek bir esasa göre meydana geldiği, anne-babasının dinini benlenince ayrılığın oluştuğuna işaret ediliyor. A. H. ) Eğer Rabbinden öne geçmiş bir söz (kullukların gereğinin yaşanması hükmü) olmasaydı, hakkında ayrılığa düştükleri konuda aralarında hüküm verilirdi.
Ahmed Hulusi